Vítejte  Novinky
 Obrázky
Fotografie
Kuriozity
Tapety

 Videa
 Desatero
 Motlitby
 Modely
Subaru  Tiskové zprávy
 Ze sportu
 Napsali
 O automobilce
 Technologie
 Kontakt na dealery
 Záruka na Subaru
subaclub.cz  Kontakt
Bannery

Odkazy

Zapnout mobilní verzi

FB



 

Historie Subaru

Historie

Historie japonské automobilky Subaru sahá až do roku 1917, kdy byly založeny letecké laboratoře - předchůdce dnešní společnosti, která dnes kromě letecké techniky a automobilů vyrábí železniční kolejová vozidla, autobusy a průmyslové výrobky. Právě úzké spojení automobilové a letecké techniky se odráží na kvalitě všech výrobků Subaru. Dokonce všichni nastupující inženýři mají ve své nástupní praxi zahrnutou práci v letecké sekci. Tím si Subaru zajišťuje dostatečně kvalitní potenciál z nastupující generace odborníků a pro mladé Japonce je velikou ctí možnost nastoupit právě k Subaru. Subaru je prvním a zároveň největším výrobcem osobních aut s pohonem všech kol na světě.

Určitým fenoménem u Subaru je snaha řešit všechny problémy lépe a jinak, nežli to dělá konkurence. Proto automobily Subaru mají ve vínku mimořádně vynikající jízdní vlastnosti, které se téměř nemění s různými podmínkami při jízdě, s různým zatížením, v levé či pravé zatáčce. Čím jsou jízdní podmínky horší, například při dešti, na špatné silnici nebo dokonce v zimě, tím víc vynikají jeho jízdní vlastnosti.

Právě chování aut na silnici, které není náchylné na uvedené vnější vlivy, a které toleruje i nejednu jezdeckou chybu, vytváří v řidiči neobyčejně příjemný a krásný pocit. Je až udivující, že i po letech ježdění s automobilem Subaru mají naši řidiči neustále nové a fascinující zážitky.

Jméno výrobce automobilů Subaru je Fuji Heavy Industries a sídlí v Tokyu v Japonsku. Hlavní výrobní závod leží 60km severně od Tokya ve městě Gumna. Subaru se dále vyrábí mimo Japonsko v USA.Roční produkce u Subaru je přes 500 000 aut.

Kvalita automobilů Subaru je dlouhodobě potvrzována i vyhodnocením německého zkušebního ústavu TÜV, kde je model Legacy na prvním místě z hlediska spolehlivosti u tři roky starých aut v roce 1999, v roce 2001 zvítězil model Justy, v roce 2006 potvrzuje své kvality Forester.


Fuji Heavy Industries

Fuji Heavy Industries

Dne 15. června 1953 byla založena společnost Fuji Heavy Industries (FHI). Stalo se tak sloučením pěti firem, které do té doby byly součástí první japonské soukromé firmy vyrábějící letadla (Nakajima Aircraft Ltd.). FHI vyvíjí široké spektrum inovačních produktů, vycházejících z vyspělých technologií pro odvětví - automobilový průmysl, letectví, výroba autobusů, stavebni prefabrikáty, produkty pro průmyslové zpracování a přepravní a ekologické systémy. V současnosti zaměstnává téměř 15.000 pracovníků po celém světe. FHI míří k vytvoření exkluzivních značek a chce se stát ve dvacátem prvním století hlavnim hráčem na globální úrovni.

Pro více informací o Fuji Heavy Industries navštivte internetovou prezentaci této firmy uvedenou níže.
Web Fuji Heavy Industries: www.FHI.co.jp


STi

Subaru Tecnica International

V roce 1988 Fuji Heavy Industries (FHI) založila svou dceřinou společnost s názvem STI (Subaru Tecnica International). Toto speciální sportovní oddělení japonské automobilky Subaru je zaměřené především na motorsport a soustředí se zejména na soutěžní úpravy vozů. Od své první účasti na světovém mistrovství FIA v rally v roce 1990 pomohlo Subaru svému týmu dosáhnout třikrát po sobě vítězství v pořadí výrobců (1995 – 1997), ale také i v pořadí jezdců.

Další součástí poslání STI bylo rozvinout své vědomosti a dovednosti v oblasti motorsportu nejen na sportovní vozy, ale na všechny vozy v řadě značky Subaru. Proto v roce 1991 přepracoval tým inženýrů jako první vůz této značky automobil Subaru Legacy STi, po kterém následoval první model legendárního vozu Subaru Impreza STi v roce 1994. V průběhu let se vozy STi, včetně Impreza 22B STi v roce 1998, staly známé jako předváděcí vozy po celém Japonsku a Evropě.

Subaru Impreza WRX STi je se svou silou více než 300 koní pod kapotou, svou předváděcí verzí systému AWD a svou aerodynamikou vyvinuta ve shodě s týmem Subaru a je tak ztělesněním celého ducha mistrovství světa World Rally Championship. Se zřetelem na vedoucí postavení modelů STi jak v celé Evropě a Japonsku není pak divu, že Subaru Impreza WRX získala ocenění Nejlepší auto roku 2004, které se udílelo v dubnu 2004. Jednoduše řečeno, Subaru Tecnica International (STI) je zejména záležitostí předvádění svých vozů a dosahování těch nejlepších sportovních výsledků.


Motorsport

Motorsport

PODPORA MOTORSPORTU V ČESKÉ REPUBLICE

Naše Vozy prostě mají rally v genech. I v České republice se Subaru v motorsportu angažuje a již pátým rokem podporuje závodění - ať už spozoringem vlastních závodů, tak hlavně prostřednictvím projektu Subaru Rally Teamu ČR. Podporu formou ať už finančního či materiálního plnění od nás mají tedy nejen reprezentační jezdec Vojta Štajf a jeho Subaru ČR Rally Team, ale i několik dalších závodníků (D. Běhálek, R. Achs, ...).


Jako jeden z partnerů společnosti Subaru Tecnica International (STI) také Subaru ČR dodává přestavbový model Impreza Base Car pro skupinu N (produkční vozy), určený výhradně pro závodění, za velmi výhodných podmínek (cena včetně levostranného kitu je 890 000 Kč vč. DPH a velkého ZTP), které dále napomáhají k rozvoji motorsportu v ČR. Taktéž již držíme mnoho závodních dílů skladem a příjemná cenová politika je i v tomto ohledu formou podpory.

 
(Další podrobnosti zde)

Více o specifikaci na SUBARU Group N World Web

Team

Mgr. Vojtěch ŠTAJF (9.3.1974), prioritní jezdec ASN

Absolvent magisterského studia masové komunikace a mezinárodních studií FSV UK. V letech 2001-2002 zástupce továrního týmu Škoda motorsport v Mistrovství světa v rallye pro tisk, sportovní a motoristický novinář (dříve mj. TV NOVA, TV SPORT 1). Od roku 2001 připravuje motoristickou rubriku v časopise Reflex. Spoluvydavatel motoristického magazínu SeTKání (náklad 100.000 výt., zdarma na všech STK).
"K rallye jsem poprvé přičichl ve 12 letech, když mě právě Jiří Vacek, můj tehdejší spolužák z lavice, vzal na závody se svým strýcem Janem Klokočkou. Již tehdy mě automobilové soutěže učarovaly natolik, že jsem toužil do závodního vozu sám usednout. To se mi podařilo poprvé v roce 1995, když jsem začal jezdit jako spolujezdec Jana Trajbolda ml. Navigování jsem vydržel čtyři sezóny a v roce 1999 jsem poprvé usedl za volant. Tehdy jsem hájil barvy týmu Autotepas s vozem Opel Astra GSi, hned v prvním roce jsme vybojovali titul vicemistra ve třídě N do 2 litrů, abychom hned v následujícím roce 2000 získali mistrovský titul. To byl také impuls přestoupit do nejvyšší kategorie produkčních vozů, nejprve jsem pilotoval v letech 2001 a 2002 vůz Ford Escort RS Cosworth, poté na dva roky přestoupil k japonské značce Mitsubishi s vozy Lancer EVO VI a EVO VII a nyní hájím barvy nejlepšího vozu současné třídy produkčních vozů - Subaru Impreza STi Spec. C jako značkový jezdec českého importéra Subaru. Kromě mistrovského titulu za rok 2000 si nejvíce vážím druhého místa absolutně v závodě Evropského poháru Rallye Šumava 2004, absolutního vítězství v Rallye Bohemia 2005 a především titulu absolutního vicemistra republiky za rok 2006."

První start v soutěži: Rallye Šumava 1995 jako spolujezdec Jana Trajbolda jun.
První start v soutěži jako jezdec: Rallye Šumava 1999

Největší úspěchy:
Vicemistr ČR absolutně 2006
4. místo FIA Evropský pohár central 2006
Zisk priority FIA B za rok 2006
3. místo Janner Rallye 2006
3. místo celkově FIA Evropský pohár východ 2005
4. místo Waldviertel Rallye 2005 (EP)
1. místo absolutně v závodě Evropského poháru Bohemia Rallye 2005
2. místo absolutně v závodě Evropského poháru Rallye Šumava 2004
Mistr ČR ve třídě N3 v roce 2000
Vicemistr ČR ve třídě N3 v roce 1999
Vicemistr ČR ve třídě A7 v roce 1995
Dosud používané vozy:
1999 - 2000: Opel Astra GSi
2001 - 2002: Ford Escort RS Cosworth
2002 - 2003: Mitsubishi Lancer EVO VI
2003: Subaru Impreza WRX
2003: Mitsubishi Lancer EVO VII
2004: Mitsubishi Lancer EVO VII
2005: Subaru Impreza STI N11
2006: Subaru Impreza STI N11
2007: Subaru Impreza STI N12
2008: Subaru Impreza STI N12B
2009: Subaru Impreza WRX STI N2009

Dosavadní spolujezdci (abecedně):
Jiří Černoch, Marcela Dolečková, Michal Ernst, Radek Fiala, Julius Gál, Pavel Janoušek, Petra Lesniaková, Zdeňka Rajchmanová, Petr Řihák, Václav Svoboda, Jirka Volf.

Stav: ženatý, manželka Milana, dcera Matylda
Záliby: motoristický sport, golf, lyžování, snowboard, mototuristika
Bydliště: Praha

Petra Řiháková (21.6.1990)

Vystudovala ekonomické lyceum na Obchodní akademii v Brně. Chtěla by pokračovat ve studiu na ekonomické fakultě Masarykovy university. V současné době se věnuje pomaturitnímu studiu anglického jazyka a přivydělává si jako účetní v menší firmě.
První start v soutěži: AZ pneu Jeseníky 2008 - spolujezdkyně Pavla Řiháka.
"Kolem rally se pohybuji skoro celý život díky svému tátovi - spolujezdci (bohužel dnes už bývalému) - Petru Řihákovi. Už jako malé dítě jsem s mámou jezdila skoro na každé závody, kde táta jel, fandila mu a podporovala ho v servisní zóně. Když jsem byla starší, začal mě můj strýc, Pavel Řihák ( dosud aktivní jezdec rally ) brávat s sebou se dívat na rychlostní zkoušky a od té chvíle mi bylo jasné, že chci jednou coby spolujezdkyně v závodním autě taky sedět. Tři měsíce po mých osmnáctých narozeninách jsem usedla do závodního auta jako spolujezdkyně po boku Pavla Řiháka. Rally jsem úplně propadla a chci dělat vše proto, abych jezdila hodně závodů a hlavně abych byla dobrá spolujezdkyně (taky aby ne, když mám doma takový vzor ...)."


Základní informace
Stav: svobodná
Záliby: motorismus, lyžování
Bydliště: Brno

Bc. Jiří VACEK MBA (20.2.1974)

Pražský podnikatel v oblasti pojišťovnictví a prodeje vozidel. Ale také vášnivý cestovatel a sportovec. Po nedokončeném studiu Právnické fakulty v Praze úspěšně dokončil postgraduální studium Mezinárodní Manažerské školy při VŠE v Praze. Dále absolvoval školu soudního znalectví v oboru ekonomika-odhady vozidel. Zajímá se o psychologii.

"Má cesta k rally vedla již od útlého věku, kdy jsem zhruba v šesti sedmi letech začal jezdit ze svým strýcem na závody a leštil světlomety a s postupným přibýváním centimetrů na výšce i čelní sklo Škody 100. S přibývajícím věkem jsem začal v teamu postupně střídat různé funkce. Hadr od oken jsem záhy odložil a začal přezouvat kola a snažil se být nápomocný v technickém zázemí. V 90-tých letech jsem působil hlavně při závodech v zahraničí jako tlumočník a manažer teamu. Za volant jsem usedl poprvé jako předjezdec v roce 1997 ve voze Škoda Octavia a úspěšně absolvoval v dalších letech několik soutěží Mistrovství republiky. Horké sedadlo spolujezdce jsem okusil v roce 2002 při Rally Šumava s Mitsubishi Lancer Evo 6. Tehdy už jsem dávno věděl, že jednou za volant závodního speciálu rozhodně usednu.
S Vojtou jsme závodní prostředí obdivovali společně už jako malí kluci na základní škole. On svůj sen proměnil ve skutečnost daleko dříve než já a zařadil se úspěšně mezi elitu jezdců. Já jsem moc rád, že jsme se nakonec spolu sešli v jednom teamu. A také, že nezůstalo jen u společného závodění na chodbách základní školy."
První start v soutěži: Rallye Magnum Vyškov 1997 jako předjezdec
První start v soutěžním vozidle: Pražský Rallysprint 2006

Největší úspěchy:
10.místo absolutně Rally Šumava 2007

Stav: ženatý, manželka Iveta
Záliby: motorismus, golf, motocykly, squash, snowboard, cestování
Bydliště: Praha
Dosud používané vozy:
1997-2000 Škoda Octavia
2002 Mitsubishi Lancer Evo 6
2007 Subaru Impreza STI N11
2007-2009 Subaru Impreza STI N11

Dosavadní jezdci (abecedně):
Ludmila Bondarenko, Bohumil Černoch, Jaroslav Novák, Petr Novák, Otto Slezák, Vojtěch Štajf, Pavel Šubrt, Leon Tsoukernik, Iveta Voralová, Jan Zenker.

Jako spolujezdec usedl vedle: Jan Klokočka.

Závodní vozy

Soutěžní tým používá vozy Subaru Impreza STI Spec C, které jsou postaveny ve skupině PV pro rallye dle nejvyšší specifikace, jež umožňuje homologace a technické předpisy (Příloha J mezinárodních sportovních řádů FIA). Na dodávkách dílů pro stavbu obou vozů se podílely zejména společnosti Subaru ČR, Prodrive (GB), Tommi Mäkinen racing (FIN), STT-racing (PL).

SUBARU IMPREZA WRX STI Gr. N.
Číslo homologačního listu FIA N 5714


MOTOR
- počet válců - 4, uspořádání protilehlé (boxer)
- chlazení - kapalinou, nastřikování na mezichladič stlačeného vzduchu
- přeplňování - turbodmychadlem IHI s kuličkovými ložisky
- ventilový rozvod - DOHC, 4 ventily na válec
- vstřikování paliva
- objem válců - 1998 ccm
- největší výkon - 275 k při 4300 ot/min
- maximální točivý moment - 510 Nm při 4000 ot/min
- palivo: Petrochem Carless Hiperflo Turbo Ultimate
- řídící jednotka Pectel
- systém pohonu - trvale 4x4, lamelové přední a zadní diferenciály s omezenou svorností, aktivní mezinápravový diferenciál Prodrive

SPOJKA
Exedy Racing jednokotoučová
PŘEVODOVKA
pětistupňová Hewland (Prodrive), řazení bez spojky ve schématu "H"
BEZPEČNOSTNÍ RÁM
Custom Cages (UK) Subaru GRB Generation 2
BRZDY
kotoučové značky AP RACING na všech kolech, průměr předních kotoučů 355 mm, zadních 285 mm
TLUMIČE
značky RIEGER s tříúrovňovou regulací, pružiny EIBACH
KOLA
asfaltová verze 8" x 18"
PNEU
Pirelli 225/650 R18"
DÉLKA VOZU
4 415 mm
ROZVOR
2 625 mm
POHOTOVOSTNÍ HMOTNOST
1380 kg

SUBARU IMPREZA STI (N12).
Číslo homologačního listu FIA A/N 5695

MOTOR
- počet válců – 4, uspořádání protilehlé (boxer)
- chlazení – kapalinou, nastřikování na mezichladič stlačeného vzduchu
- přeplňování – turbodmychadlem IHI s kuličkovými ložisky
- ventilový rozvod – DOHC, 4 ventily na válec
- vstřikování paliva
- objem válců – 1994 ccm
- největší výkon – 275 k při 4300 ot/min
- maximální točivý moment – 510 Nm při 4000 ot/min
- palivo: Petrochem Carless Hiperflo Turbo Ultimate
- řídící jednotka MoTec M800
- systém pohonu – trvale 4x4, lamelové přední a zadní diferenciály s omezenou svorností, aktivní mezinápravový diferenciál Prodrive

SPOJKA
Exedy Racing jednokotoučová
PŘEVODOVKA
šestistupňová bezsynchronní KAPS, řazení bez spojky ve schématu "H"
BEZPEČNOSTNÍ RÁM
Custom Cages (UK) Subaru Step-3 T45 Chromolybdene HANS Compatible
BRZDY
kotoučové značky AP RACING na všech kolech, průměr předních kotoučů 355 mm, zadních 285 mm
TLUMIČE
značky RIEGER s tříúrovňovou regulací pružiny EIBACH, HP
KOLA
asfaltová verze sucho 8“ x 18“, mokro 8“ x 17“ – sněhová verze 5,5“ x 16“, šotolina 7“ x 15“
PNEU
Pirelli 225/650 R18“, 225/625(650) R17“ nebo 135/90 R16“
DÉLKA VOZU
4 415 mm
ROZVOR
2 540 mm
POHOTOVOSTNÍ HMOTNOST
1305 kg

SUBARU IMPREZA STI (N11).
Číslo homologačního listu FIA A/N 5676

MOTOR
- počet válců – 4, uspořádání protilehlé (boxer)
- chlazení – kapalinou, nastřikování na mezichladič stlačeného vzduchu
- přeplňování – turbodmychadlem IHI s kuličkovými ložisky
- ventilový rozvod – DOHC, 4 ventily na válec
- vstřikování paliva
- objem válců – 1994 ccm
- největší výkon – 275 k při 4300 ot/min
- maximální točivý moment – 480 Nm při 4150 ot/min
- palivo: Petrochem Carless Hiperflo Turbo Ultimate
- řídící jednotka MoTec M800
- systém pohonu – trvale 4x4, lamelové přední a zadní diferenciály s omezenou svorností, aktivní mezinápravový diferenciál Prodrive

SPOJKA
Exedy Racing jednokotoučová
PŘEVODOVKA
pětistupňová bezsynchronní KAPS, řazení bez spojky ve schématu "H"
BEZPEČNOSTNÍ RÁM
Custom Cages (UK) Subaru Step-2 T45 Chromolybdene
BRZDY
kotoučové značky BREMBO na všech kolech, průměr předních kotoučů 326 mm, zadních 316 mm
TLUMIČE
značky PROFLEX JUMBO s tříúrovňovou regulací
pružiny EIBACH
KOLA
asfaltová verze 8“ x 17“ – sněhová verze 5,5“ x 16“
PNEU
Pirelli 225/625(650)R17“ nebo 135/90R16“
DÉLKA VOZU
4 415 mm
ROZVOR
2 540 mm
POHOTOVOSTNÍ HMOTNOST
1315 kg


Sponzoring

Sponzoring

Oblast sponzoringu, darů a podpory charity je i v Subaru ČR vnímána jako velmi důležitá a systémová činnost. Subaru podporuje sponzorsky vybrané aktivity, kulturní a sportovní podniky. Věnujeme se jim také z toho důvodu, abychom dále zviditelnili značku Subaru a mohli na veřejnosti dále prosazovat dobré jméno.

Samozřejmě že nejaktivnější jsme na poli podpory motorsportu a rally na českých tratích. Nasměrování do podpory právě tohoto sportu plyne z aktivit mateřské továrny Subaru a i v našich lokálních podmínkách věříme, že nám tato podpora pomáhá k lepšímu povědomí nejen o závodních specifikacích Imprezy - tzv. Base Car Gr. N, kterou stejně jako i náhradní díly na ni dokážeme nabídnout závodním jezdcům za velmi zajímavých podmínek, tak i o ostatních modelech Subaru. Snažíme se, aby tato forma propagace fungovala i na ostatní modely, které v souvislosti s rally mohou diváci na vlastní oči vidět např. v roli předjezdeckých vozů, v servisních zónách atp. Naše vozy prostě mají rally v genech. Podporu formou ať už finančního či materiálního plnění od nás mají např. reprezentační jezdec Vojta Štajf a jeho Subaru ČR Rally Team, stejně jako několik dalších závodníků (Běhálek, Achs, ...). Již po několik let jsme také partnerem akcí, či závodů - Pražského Rallysprintu, Valašské rally, Rally Příbram. Snažíme se tak i vytvářet lepší podmínky pro rozvoj motorsportu v ČR.

Dalším projektem je například spolupráce s lyžařským střediskem Skiport Velká Úpa. Zde díky naší podpoře pomáháme s rozvojem zázemí areálů pro návštěvníky, staví se nové lanovky atp. A za sněhem se nejlépe a nejbezpečněji dostanete právě se Subaru - to pravé auto na hory!

Naším dalším projektem je spolupráce s cestovatelem a fotografem Jirkou Kolbabou, známého především díky svému úspěšnému a zajímavému rozhlasovému programu na ráááádiu Impuls. Jsme moc rádi, že naše auto padlo do oka i Jiřímu Kolbabovi a ten rozšířil řady osobností z oblasti sportu či umění, kteří se pro Subaru rozhodli. A protože jsme se dohodli i na určité formě spolupráce, věříme, že když pan Kolbaba bude alespoň z poloviny tak poutavě vyprávět o našich autech, jako když vypráví o svých cestovatelských zážitcích na svých besedách, přinese nám přinejmenším spoustu zájmu a s tím i mnoho dalších fanoušků značky. Atraktivní spojení s osobností Jirky Kolbaby určitě bude posilovat důvěru ve značku Subaru, ve schopnosti vozů Subaru a zároveň i vhodně doplňuje marketingovou strategii. Subaru Outback je prostě to pravé auto, které vás i Jirku Kolbabu dostane všude!



Výběr všech těchto projektů není nahodilý, naopak usilujeme o vytvoření dlouhodobého partnerství s přínosem pro všechny zúčastněné strany.

A také naši dealeři se zapojují do života kolem značky, i oni se snaží všemožně podporovat lokální akce, ať už kulturní či sportovní, či nám pomáhají využít potenciál námi navázaných partnerství.

Současně s našimi marketingovými projekty se věnujeme v určité míře a opět v rámci možností i charitativní činnosti. Takový sponzoring dává našemu podnikání i lidský rozměr. Snažíme se přispívat tam, kde je potřeba, protože je to správné. Úspěch je pro nás závazkem a je povinností každé eticky jednající společnosti jej sdílet i s ostatními. Podporovat dobré věci, usilovat o něco lepší svět. To je součástí firemní filozofie, kterou přejímáme od centrály. Podpořili jsme takto některé nadace a dětské domovy (nadace Leontýnka, Barevný svět dětí). Finanční prostředky věnované těmto nadacím a organizacím směrujeme na konkrétní cíle, ať už je to pořízení zdravotnických prostředků či zařízení, oprava a údržba objektů či úhrada části provozních nákladů. V každém případě si vyhrazujeme právo být informováni o účelu, na který mají být finanční prostředky použity, a také následnou kontrolu.

Celková částka věnovaná na všechny tyto účely se pohybuje v řádech statisíců korun; přesto - anebo právě proto - nemůžeme z pochopitelných důvodů vyhovět všem žádostem o podporu, pomoc a spolupráci, které na naši adresu docházejí. Každá taková žádost prochází důsledným posouzením a projednáním, v němž má rozhodné slovo management společnosti. Realizací schválené spolupráce je pověřeno marketingové oddělení.


Původ loga a jména

Příběh a původ jména Subaru

První prezident Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), Kenji Kita, měl vcelku určitý a vyhraněný názor na problematiku automobilismu. "Pokud se chystáte postavit auto, postavte a rozviňte ho ve všech ohledech."; "Japonské vozy by měly mít japonská jména." Pan Kita byl prostě celý žhavý do produkce osobních automobilů a největší vášeň ze všech měl pro prototyp prvního osobního automobilu společnosti z roku 1954 s označením P-1.

Pan Kita diskutoval uvnitř společnosti všechny návrhy na pojmenování P-1, ale žádný z návrhů nebyl dostatečně přitažlivý. Až konečně pan Kita dal autu krásné japonské jméno, které tiše již chvíli nosil v srdci --- Subaru.
Subaru je název hvězdokupy v souhvězdí Býka. Šest z jeho hvězd jsou viditelné pouhým okem, ale asi na 250 dalších namodralých hvězdiček lze vidět použitím dalekohledu.

Na západě se hvězdokupa nazývá Plejády, v Číně, Mao, a v Japonsku je to Subaru ("vládnout" nebo také "shromáždit"). V Japonsku můžeme slyšet i pojmenování Mutsuraboshi ("Six Stars" neboli "Šest hvězd"), pod tímto titulem je hvězdokupa často označována ve velmi starých japonských dokumentech, jako jsou Kojiki a Manyosyu, nebo literatura Makura-no-soshi. S určitostí se také jedná o jedno z nejoblíbenějších uskupení hvězd hodně milované Japonci už z dávných dob. Za zmínku stojí i fakt, že FHI vzniklo sloučením šesti společností, takže můžete vidět, jak opravdu sugestivní název má Subaru.










© 2009-2019 subaclub.cz