Vítejte  Novinky
 Obrázky
Fotografie
Kuriozity
Tapety

 Videa
 Desatero
 Motlitby
 Modely
Subaru  Tiskové zprávy
 Ze sportu
 Napsali
 O automobilce
 Technologie
 Kontakt na dealery
 Záruka na Subaru
subaclub.cz  Kontakt
Bannery

Odkazy

Zapnout mobilní verzi

FB



 
Únor 2016

Auto roku 2016: Vavříny pro Outback, Levorg i EyeSight

- Řada ocenění pro modely Subaru v anketě Auto roku 2016 v České republice - jak od odborné novinářské poroty, tak v hlasování veřejnosti.
- Systém EyeSight vyhlášen technologickou inovací roku

Porota složená z odborných motoristických novinářů v letošním 22. ročníku ankety volila z celkem 30 nominovaných vozů. Nejprve vybrala kvinteto silných finalistů - Ford Mustang, Škodu Superb, Volvo XC90, Opel Astra - a Subaru Levorg. Už to je samo o sobě pro značku velikosti Subaru velkým úspěchem. Nakonec Levorg vybojoval skvělou bronzovou příčku za domácí Škodou Superb a Opelem Astra a stal se tak oficiálně jedním ze tří nejlepších aut na českém trhu.

Subaru Outback a systém EyeSight

Vyhlášeny byly také speciální kategorie. Technickou inovací roku 2016 v České republice je technologie EyeSight, použitá v Subaru Outback. Své kvality ostatně EyeSight ukázal už nedávno v nezávislých testech, kde jako jediný ze systémů na podporu řízení dokázal skutečně zabránit například srážce s chodcem.

Svoje nadšení pro Subaru projevila také veřejnost. V jejím hlasování získalo Subaru hned dvě stříbrné příčky pro svá auta. Outback se stal druhým nejlepším vozem ve střední a vyšší střední třídě. Porazil tak například BMW 7 a překonal ho pouze domácí Superb, i druhé místo je pro nás tedy velkým vítězstvím. Na stejné umístění dosáhl také Levorg v nižší střední třídě.

Mnohokrát děkujeme za všechny hlasy veřejnosti i přidělené body novinářů. Vynasnažíme se, abychom vysoká očekávání i nadále plnili. Děkujeme také vyhlašovatelům ankety - Klubu motoristických novinářů a Klubu motoristických publicistů ve spolupráci se Svazem dovozců automobilů a Sdružením automobilového průmyslu.
Celá tisková zpráva
Cena - Technická inovace 2016
Leden 2016

Nové SUBARU XV  MY16 pro každodenní život a dobrodružství

- Facelift model osvěžil v oblasti nárazníků, předních i zadních světel, čelní masky a kol
- Inovovaný interiér, nové audio s navigací a nové funkce zábavního systému
- Nové nižší katalogové ceny

Nejmladší zástupce značky v kategorii kompaktních SUV, Subaru XV modelového roku 2016, přichází s novými osvěžujícími prvky. Osvědčená technika pohonu kombinující Symmetrical AWD a motorizace Boxer*1 doznala jen dílčích změn zejména za účelem plnění přísnějších emisních norem, o to větší pozornost byla věnována exteriérovým a interiérovým prvkům a komfortu.

Subaru XV MY16

HLAVNÍ VLASTNOSTI

Vnější vzhled

Po stránce exteriérové je novinek vícero. Přepracována byla přední část vozu, počínajíc mřížkou chladiče s robustním logem, tvary předního nárazníku a ozdobné lišty na něm, nové jsou i tvary hlavních světlometů. Při bočním pohledu je zřejmá změna v designu kol, dveřních lišt u oken, tvaru klik, přičemž u nejvyšší výbavy Executive zaujmou také nové střešní ližiny, podtrhující dobrodružné zaměření vozu. V zadní části je patrně nejvýraznější novinkou použití nových sdružených svítilen s technologií LED a nově tvarovaná koncovka horního spoileru 5.dveří. Speciálně pro model Subaru XV byla navržena i nová modrá barva karosérie s názvem Hyper Blue, akcentující moderní vzhled.

Interiér

V interiéru nově nalezneme obložení lakované piánovou černí a metalické dekorace, vkusným prvkem je oranžová barva stehů v obšití potahů, loketních opěrek, řadicí páky a ruční brzdy. Nově je i u modelu XV použitý volant obdobný jako u modelu Levorg, s tloušťkou věnce akorát do ruky. Nejvýraznější změnou v interiéru bude použití nových audiosystémů Subaru Starlink s dotykovými obrazovkami a přístupem k internetovým rádiím a dalším aplikacím.
Optimalizováno bylo rovněž ovládání vnějších zařízení prostřednictvím 7“ dotykového displeje, který je spárován se zadní zpětnou ...

Optimalizace vznětového boxeru

Pro modelový rok 2016 byl dvoulitrový vznětový motor optimalizován. Vývoj se zaměřil na omezení vibrací a další snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Kromě jiného byla změněna konstrukce bloku na takzvanou otevřenou s vodními kanály procházejícími přímo do hlav válců (open deck). Tenčí stěny válců a například i kratší šrouby umožnily další snížení hmotnosti při současném zvýšení kvality odlitku a účinnosti chlazení horních částí válců.
Nový řetěz není tak hlučný a navíc snižuje tření, čímž přispívá k vyšší hospodárnosti. Nižší tření a z toho plynoucí menší spotřebu paliva zajišťuje také nový druh povrchové úpravy pláště pístů. Kromě toho bylo zmenšeno dno pístu, což přineslo nižší teploty spalování a emisí oxidů dusíku. Všechny verze typu XV tak splňují emisní normu ...

Převodovka Lineartronic

V aktuální generaci kompaktního SUV výrobce Subaru sází na osvědčené technologie, tolik typické pro největšího výrobce osobních vozů s pohonem všech kol. Těmito znaky je rozložení hmotnosti v podélné ose vozu v kombinaci s pohonem všech kol Symmetrical AWD a použitím plochých motorů s protiběžnými písty typu Boxer.
V oblasti převodovek Subaru již několik let cizeluje techniku Lineartronic s plynule měnitelným převodem. V převodovce Subaru Lineartronic je hnací síla přenášena mezi dvěma páry kuželových kol lamelovým řetězem. Posouváním kuželů proti sobě nebo od sebe se plynule mění průměry, přes které je veden ...

Nové katalogové ceny

I cenová politika došla v modelovém roce 2016 významnou změnou a nové modely jsou dostupné za nižší katalogové ceny. Na výběr je ze tří možností motorizací – 1.6i, 2.0i a 2.0D - a třech stupňů výbavy, přičemž základní model 1.6i Active s manuální převodovkou a redukcí Dual Range je k dispozici od 549 000 Kč.
U všech modelů Subaru dovozce nabízí zdarma rozsáhlý balíček ...

Subaru XV MY16
Celá tisková zpráva
Tokio, 5. března 2013

SVĚTOVÁ PREMIÉRA KONCEPTU "SUBARU VIZIV" NA ŽENEVSKÉM AUTOSALONU 2013

Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, na 83. ročníku mezinárodního ženevského autosalonu ve Švýcarsku odhalil koncept nazvaný „SUBARU VIZIV“.
Koncept „SUBARU VIZIV“ je studií crossoveru budoucí generace, která současně představuje nový designový směr a technologie posouvající značku Subaru do budoucnosti. „VIZIV“ je uměle vytvořené slovo, které vzešlo ze slovního spojení „Vision for Innovation“ (tj. vize pro inovace) a má vyjadřovat představy o inovacích Subaru i budoucím směřování vozů této značky.

DESIGN EXTERIÉRU

Koncepce crossoveru budoucí generace, nabízejícího nízkou spotřebu a vysoké jízdní výkony na všech površích a v každém prostředí, byla vytvořena na základě nové designové filozofie Subaru.

Základní design se vyznačuje jednoduchými a čistými povrchy i křivkami. Cílem konstruktérů bylo harmonicky sladit robustně působící karoserii a kompaktní kabinu.

Stylistické provedení čelních partií odvážně akcentuje prvky společné všem produktům Subaru. Klíčovým designovým prvkem přední části vozu je rozměrnější a vpřed vyčnívající maska chladiče; přes tento prvek zároveň celé čelo vozu hladce navazuje na robustní a dynamický design.

Novým designovým prvkem značky Subaru je jednoduché, ale současně i dynamické a efektní stylistické ztvárnění boků vozu. O dynamické vzezření při pohledu z boku se starají mohutné vystupující blatníky, hladce navazující na karoserii, společně s robustními dveřními panely.

V horní části kabiny je použita grafika oken připomínající typ karoserie „shooting-brake“. Ta je v kontrastu s robustním designem panelů karoserie, a propůjčuje tak tomuto konceptu sportovní a štíhlou siluetu.

Stylistické ztvárnění zadních partií používá stejné designové prvky Subaru jako u přední části vozu. Zadní sdružená světla staví na ikonickém prvku Subaru; střed šestiúhelníkového panelu obklopeného světly vyčnívá ven.

Dynamický a stylový design exteriéru konceptu „SUBARU VIZIV“ je ještě zdůrazněn lakováním karoserie v odstínu „Mistral Silver Metallic“ (stříbrná metalická Mistral).

DESIGN INTERIÉRU

Interiér podobně jako vnější partie vozu slibuje dynamické jízdní výkony. Návrháři pečlivě koncipovali kabinu jako vysoce kultivovanou, nicméně vnitřní prostor vozu zhmotňuje i proslulou funkčnost, pocit bezpečí a zábavu pro všechny cestující, tedy atributy typické pro všechny vozy Subaru.
Rozvržení přístrojového panelu v kokpitu vozu napovídá především o vysoké ergonomii a snadném ovládání vozidla. Na přístrojovém panelu se zobrazuje aktuální stav pokrokového systému Subaru „EyeSight“ na podporu řízení. Skvěle čitelný otáčkoměr a rychloměr uprostřed se vyznačuje funkčností, sportovním naturelem a jedinečným válcovitým designem.
Vlastní informační displeje před sedadlem předního spolujezdce a vzadu umožňují celé posádce sdílet nadšení z jízdy společně s řidičem.
Celá tisková zpráva
Březen 2013

MY13 SUBARU FORESTER

NOVÝ FORESTER: NAVRŽEN TAK, ABY MAXIMÁLNĚ ZÚROČIL SVÉ PŘEDNOSTI NEFALŠOVANÉHO SUV

Klíčovými vlastnostmi Foresteru je již od první generace z roku 1997 symetrický pohon všech kol AWD (zkr. All-Wheel Drive), představující základní technologii automobilky Subaru. Některé atributy tento model doprovázejí již od první generace – jde především o stabilní jízdní výkony na silnicích, pohodlí, bezpečnost, stejně tak jako praktičnost karoserie kombi, pečlivě vybroušenou v modelech Legacy. S ohledem na dobrý výhled z vozu je SUV Forester od Subaru koncipováno s velkorysou světlou výškou, která se od SUV očekává, společně s vysokou užitnou hodnotou a snadným použitím. Forester se celých 15 let od své premiéry vyvíjel, prošel několika generacemi a prodělal celou řadu vylepšení. Nyní dospěl v „globální model“ značky Subaru, obdivovaný zákazníky po celém světě pro nejrůznější hodnoty, které dokáže nabídnout.
Podíváme-li se na dnešní trh, kategorie vozů SUV, kam Forester spadá, prodělává celosvětový rozkvět.
V kontextu rostoucí nestability celosvětového hospodářství a prostředí jako takového mají zákazníci stále větší sklon hledat fundamentální hodnoty a reálné přínosy zboží, které nakupují.
Na toto prostředí reagoval i vývoj Foresteru čtvrté generace, který znásobuje přidanou hodnotu skutečného SUV.
Subaru věří, že hodnota skutečného SUV začíná „svobodou pohybu“ – základní hodnotou poskytovanou každým automobilem. SUV by mělo nabídnout praktickou využitelnost v nejširším spektru situací a rovněž by mělo každému řidiči umožnit pohodové cestování na dlouhé vzdálenosti i za náročných jízdních podmínek. S ohledem na splnění těchto cílů staví nová generace Foresteru na nejnovějších technologiích Subaru, které výrazně kultivují a zlepšují ekologické parametry, bezpečnost a veškeré základní funkce vozu související s jízdou, řízením a brzděním. Díky těmto vylepšením se řidič může těšit na pocit bezpečí na cestách, ovšem při zachování radosti z používání nového Foresteru. Subaru Forester nabízí výjimečně snadnou každodenní použitelnost SUV i radost z řízení vozu, ve snaze co nejvíce rozšířit praktické možnosti využití tohoto modelu a zajistit pohodlné a spolehlivé přesuny na nejrůznějších cestách a površích. Nový Forester je novým SUV, které bylo vyvinuto tak, aby zajistilo svobodu pohybu a uskutečnění nejrůznějších aktivit, včetně mnoha prvků výbavy podporujících aktivní životní styl.
Design vozu odráží touhu, kterou je pomáhat vytvářet radostnější životní styl naplňující potřeby člověka.

FORESTER: KONCEPCE MODELU

Cílem vývoje Foresteru čtvrté generace bylo poskytovat „hodnoty nefalšovaného vozu kategorie SUV“. Klíčovým atributem Foresteru je symetrický pohonný řetězec AWD, představující základní technologii automobilky Subaru. Model čtvrté generace staví na tomto východisku a navíc prodělal vylepšení všech základních parametrů (jízdní vlastnosti, bezpečnost a ekologičnost provozu). Díky dalším významným vylepšením se též zvýšila míra zábavy spojené s každodenním praktickým využitím SUV i jízdními schopnostmi, které umožňují pohodovou jízdu s příjemným pocitem za volantem.

I. Radost pro uživatele

Dobrý výhled ze všech sedadel; zorné pole vytváří velmi otevřený prostor odbourávající napětí na cestách. Pohodlná kabina nabízí prostor umožňující příjemný pobyt všech cestujících. Skvělý přístup znamená snadné nastupování a vystupování všech pasažérů. Výbava interiéru/zavazadlového prostoru přináší snazší využití pro outdoorové aktivity a další zábavu. Mezi prvky usnadňující použití patří i nová elektricky ovládaná záď, která se automaticky otevírá a zavírá stiskem tlačítka.

II. Atraktivní jízdní zážitky

K lepšímu jízdnímu chování i hospodárnosti provozu přispívá Boxer nové generace a nová bezestupňová převodovka „Lineartronic“ (CVT). Přeplňovaný motor „DIT“ (Direct Injection Turbo) používá originální technologii přímého vstřikování paliva automobilky Subaru. Ve spojení s převodovkou Lineartronic upravenou pro vyšší točivý moment tohoto motoru pak zajišťuje hladkou jízdu s výkonovou rezervou a současně i výjimečné ekologické parametry. Vylepšení v oblasti karoserie a podvozku přinesla snížení hlučnosti, zvýšení stability na silnici a lepší zpětnou vazbou, ať již při jízdě po městě nebo po dálnici. Nový řídicí systém „X-Mode“ pohonu AWD nabízí výtečné jízdní vlastnosti na silnicích s nerovným či nezpevněným povrchem.

III. Pocit bezpečí

Konstruktéři zapracovali na zlepšení elementárních vlastností vozidla, kterými je jízda, řízení a brzdění. Vyšší tuhost karoserie se pozitivně odrazila v mnoha sledovaných oblastech – snížení vibrací a hlučnosti při současném zvýšení stability a jízdního pohodlí. Zlepšení v oblasti bezpečnosti: vůz vykazuje ve všech oblastech vysokou úroveň bezpečnosti– ve schopnostech vyhnout se riziku i zajistit bezpečnost v případě kolize.
Vyšší šetrnost k životnímu prostředí: výtečná spotřeba paliva.

Forester: Konstrukční řada

2.0i: Standardní modelová verze se základní výbavou
2.0i PREMIUM: Vylepšená verze s prvky výbavy pro pohodlí i praktické využití
2.0XT: Dynamicky zaměřený model nabízející jízdní výkony i ekologický provoz, s exkluzivním naladěním podvozku a speciálními prvky vnější i vnitřní výbavy
2.0D: Standardní vznětová verze se základní výbavou
2.0D PREMIUM: Vylepšená vznětová verze s prvky výbavy pro pohodlí i praktické využití
2.0D SPORT: Sportovně koncipovaná vznětová verze s prvky výbavy pro pohodlí i praktické využití
Tokio, 7. února 2013

VÝSTAVNÍ NOVINKY NA 83. MEZINÁRODNÍM ŽENEVSKÉM AUTOSALONU

Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, dnes oznámil, že na 83. mezinárodním autosalonu konaném letos v březnu v Ženevě představí ve světové premiéře studii „SUBARU VIZIV CONCEPT“ (dny pro novináře: 5. a 6. března; otevřeno pro veřejnost: od 7. do 17. března 2013). FHI kromě toho plánuje světovou premiéru svého modelu Subaru Outback se vznětovým motorem Subaru Boxer Diesel v kombinaci s bezestupňovou převodovkou Lineartronic. Rovněž představí zcela nový Subaru Forester, který diváci uvidí v evropské výstavní premiéře. Tisková konference Subaru se uskuteční 5. března v 9:15 hodin.
Celá tisková zpráva

SUBARU VIZIV CONCEPT

Studie „SUBARU VIZIV CONCEPT“ představuje nový směr designu a technologií posunujících značku Subaru do budoucnosti. Jedná se o koncept crossoveru budoucí generace, zhmotňujícího filozofii značky, kterou je „Radost z jízdy s pocitem bezpečí“. Modelové označení „VIZIV“ je umělé slovo, které vzešlo ze slovního spojení „Vision for Innovation“ (vize pro inovace). Vyjadřuje budoucí představy z oblasti inovací a je konceptem naznačujícím směřování značky Subaru.

Dnes v 11:00 budou spuštěny speciální stránky na globálním webu Subaru. www.subaru-global.com/ms2013/geneva
a těchto stránkách budou vždy nejnovější informace týkající se Ženevského autosalonu, včetně tiskové konference značky Subaru.

SUBARU OUTBACK Boxer Diesel Lineartronic

Model Outback se poprvé představuje s motorem Subaru Boxer Diesel (plochý dieselový motor s protiběžnými písty) v kombinaci s bezestupňovou převodovkou Lineartronic.
Převodové ústrojí Lineartronic nabízí nejen hladkou a hospodárnou jízdu, ale současně akcentuje sportovní naturel pohonu Subaru Boxer Diesel. Ničím nefalšovanou radost z řízení pak přináší funkce adaptivního řízení a ručního řazení.

Zcela nový SUBARU FORESTER

Vedle technických exponátů se představí i zcela nový Forester. Tento model získal nejvyšší ohodnocení v nejnovějších bezpečnostních nárazových testech organizace Euro NCAP.
Celá tisková zpráva
Archiv tiskových zpráv: 2012 - 2011 - 2010 - 2009 - 2008 - 2007
Aktuality modelů: 2013 - 2012 - 2011 - 2010 - 2009 - 2008 - 2007










© 2009-2019 subaclub.cz